cheap motoactv Nest Thermostat coupon Fitbit Promo code cheap Bose Soundlink Jawbone Jambox Coupon Medialink wireless N router roku 2 xs best price Buy Bowflex Selecttech 552 cheapest p90x bowflex selecttech 552 coupon code microfiber couch cleaning

Visur gerai, bet namuose geriausia? (po stažuotės Anglijoje)

Š.m. vasario 8 -12 dienomis  pagal „Erasmus+“ programos projektą „Pagrindinio ugdymo pakopoje dirbančių mokytojų kompetencijų tobulinimas ir lyderystės plėtra Rokiškio rajono mokyklose“  kartu su 5 Rokiškio rajono pagrindinių mokyklų mokytojomis turėjau galimybę  stažuotis Londone.  Išklausėme  teorines paskaitas apie Anglijos švietimo sistemą, aplankėme dvi mokyklas :,,Arts & Media”  ir ,,Swanlea”, stebėjome pamokas, bendravome su mokytojais ir mokiniais.

Kaip atrodo Londono mokyklos

Anglijos mokyklose didelis dėmesys skiriamas mokinių saugumui bei lankomumui. Mokyklos teritorija aptverta aukšta tvora, o į mokyklos vidaus patalpas galima patekti tik turint specialią magnetinę kortelę. Kiekvienas atėjęs mokinys yra registruojamas ir pamokų metu mokykla yra užrakinta. Mokiniai ilgosios ,,pietų” pertraukos metu gali išeiti į mokyklos vidinį kiemą. Mokyklą galima palikti tik po pamokų ar atvykus tėvams.  Išeidamas iš mokyklos mokinys dar kartą registruojasi. Tokia elektroninė sistema akivaizdžiai efektyvi ir duoda galimybę griežtai lankomumo kontrolei.

Mūsų aplankytos mokyklos nustebino savo šiuolaikine išvaizda ir didelėmis šviesiomis erdvėmis. Jose lengva orientuotis – koridoriai suskirstyti pagal dalykus, kiekvienas mokyklos aukštas turi savo spalvą, aiškią kabinetų numeraciją. Kiekviena mokykla turi savo uniformą, vidaus taisykles.

Mokykla kiekvienam mokiniui sudaro išskirtinai puikias sąlygas mokytis – duoda visas mokymosi priemones, net tokias smulkias kaip sąsiuviniai, pieštukai, klijai ar žirklės, o, esant sunkumams,  suteikia papildomą specialistų ar mentoriaus (gerai besimokančio ar vyresnio mokinio, mokytojo) pagalbą, po pamokų siūlo plačią socialinę/sportinę/meninę veiklą.

Anglijoje pačioms mokykloms leista nustatyti pamokų ir pertraukų trukmę.  Mūsų aplankytose mokyklose ji buvo skirtinga. “Arts& Media” mokykloje – 60 minučių pamoka , o  “Swanlea” mokykloje – 50.  Tačiau pastarojoje dėl mokymosi efektyvumo dažnai 2 pamokos jungiamos ir dirbama 100 minučių be pertraukos.  Pertraukų, galima sakyti, mokyklose ir nėra, jos vos kelių minučių, kad galėtum nueiti iš vieno kabineto į kitą +  viena ilgoji – 45 minučių „pietų“  pertrauka. Taip intensyviai mokantis nelieka laiko patyčioms, mobiliesiems telefonams, rūkymui ir pan.

Anglijos mokyklų šūkis yra „Svarbiausia ne kiekybė, o KOKYBĖ!“ ir tai, anot pačių mokytojų ir administracijos, yra sėkmingiausias veiksnys ugdymo efektyvumui pasiekti. Mokykla yra skirta ne mokymui, o mokymuisi. Ir kiekvienas atėjęs į mokyklą yra rimtai tam nusiteikęs.

Kokie mokiniai

Londonas – imigrantų miestas, todėl ir mokyklose jau nieko nestebina, kad mokiniai mokosi, pvz., iš 80 pasaulio šalių (vienoje aplankytų mokyklų mums pateikė ilgą šalių sąrašą), kad jie skirtingos rasės, skirtingo tikėjimo ir pan.

Didelis dėmesys skiriamas mokymosi pažangai – sudaromi asmeniniai mokinių mokymosi planai, siekiama, kad kiekvienas visiškai išnaudotų savo galimybes (pvz., jei metų pradžioje i turėjo storijos įvertinimą „B“– kas Lietuvoje maždaug atitiktų „8“, siekiama, kad mokslo metų pabaigoje gautų įvertinimą „A“ (9)).

Gerai besimokantys yra apdovanojami – vežami į ekskursijas, teatrą, gauna pinigines dovanų korteles ar renka taškus, kuriuos mokslo metų pabaigoje išnaudoja kaip el.pinigus apsipirkti specialioje el.parduotuvėje. Mokiniai skatinami net už mažiausią padarytą pažangą. Klasės renka taškus ir dalyvauja klasių „lenktynėse“ – vertinami mokymosi rezultatai, klasių aktyvumas mokyklos veikloje, gaunami papildomi taškai už nesinaudojimą mob. telefonais, už nesveiko maisto ar gazuotų gėrimų nevartojimą ir pan.

Mokyklose veikia mokinių tarybos , jos organizuoja mokyklos renginius, dalyvauja įvairiuose projektuose, padeda mokytojams. Didelė garbė būti išrinktam į mokyklos tarybą ir mokiniai tuo didžiuojasi, nešioja išskirtinius kaklaraiščius.

Jau eilę metų Anglijoje įdiegta griežta drausminimo sistema, kuri davė puikų rezultatą – pagarbą mokytojui, draugui ir net mokslui. Kiekvienoje mokykloje veikia „bausmių kambariai“, į kuriuos patenkama už nedrausmingą elgesį, nepadarytus namų darbus, vėlavimą ir pan. Ten mokomasi savarankiškai prižiūrint socialiniam pedagogui. „Bausmių kambaryje“ mokinys gali būti paliekamas ir po pamokų, o už mokyklos taisyklių nesilaikymą būti izoliuotas nuo klasės draugų net kelias savaites. Tėvams už  tokius vaikų „pasisėdėjimus“ tenka mokėti pinigines baudas.

Visur gerai, bet namuose geriausia?

Po 5 dienų stažuotės galiu reziumuoti, kad Anglijos švietimo sistema labai aiški ir sustyguota – tai tarsi geros firmos automobilis –važiuoti gali saugiai, norimu greičiu ir viskas veikia puikiai. Galima tik pavydėti,  kokios puikios sąlygos mokytojams dirbti, mokiniams mokytis ir tobulėti.

Tokios kelionės/stažuotės pažeria krūvą puikių idėjų, ko galime siekti ir mes, ką galime pritaikyti Lietuvoje, savo mokykloje, savo dalyko pamokoje.

Savo įspūdžiais ir gerąja patirtimi stengiamės pasidalinti su kitais – pasakojame kolegoms savo mokykloje, parengėme pristatymus kitų mokyklų mokytojams. Tikiuosi, tai bus graži pradžia pokyčiams. Galbūt ne kardinaliems, nes Lietuvos švietimo įstatymai ir finansavimas to nežada, bet nors mažiems ir pozityviems.

stazuote2

stazuote1